Πανελλήνιες Εξετάσεις και Διατροφή

  Κατά την περίοδο της προετοιμασίας των Πανελληνιων εξετάσεων οι έφηβοι ταλαιπωρούνται από το άγχος. Το άγχος αυτό προκαλεί μια ανισορροπία στον οργανισμό τους καθώς πυροδοτεί μια σειρά ορμονικών και νευρικών αντιδράσεων. Προκειμένου να βοηθήσουμε τους εφήβους σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, σας προτείνουμε κάποιες διατροφικές επιλογές που θα βοηθήσουν τον οργανισμό τους να είναι πιο δυνατός για να ανταπεξέλθει καλύτερα.
Τα must λοιπόν της διατροφής είναι:
  • Καλό πρωινό
    Μετά από την πολύωρη νηστεία του ύπνου, το πρωί που ξυπνάμε ο οργανισμός μας χρειάζεται ενέργεια. Το πρωινό είναι το πρώτο γεύμα της ημέρας που γεμίζει τις ενεργειακές αποθήκες του οργανισμού και δημιουργεί αίσθημα ευεξίας και κορεσμού. To πρωινό, καλό είναι να περιλαμβάνει δημητριακά ή ψωμί ολικής άλεσης, υδατάνθρακες που είναι χρήσιμοι για την παραγωγή ενέργειας, καθώς και γαλακτομικά ή αυγά, πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας που ενισχύουν τους ιστούς του οργανισμού και το ανοσοποιητικό σύστημα. Ενώ τα φρέσκα φρούτα και οι φυσικοί χυμοί τους χαρίζουν ενέργεια και είναι πλούσια σε βιταμίνες χρήσιμες για τον οργανισμό.
  • Συχνά γεύματα
    Βοηθούν στην αναπλήρωση της ενέργειας κατά τη διάρκεια της ημέρας και στην καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών της τροφής (κυρίως βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων). Επίσης, κάνοντας συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα μειώνεται το αίσθημα της πείνας και του τσιμπολογήματος, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο και στον έλεγχο του βάρους. Τα σάντουιτσ με φρέσκα υλικά, όπως τυρί, αλλαντικά χαμηλών λιπαρών και λαχανικά είναι μια καλή επιλογή και αποτελεί ένα πλήρες γεύμα για τον οργανισμό.Το ίδιο και τα γαλακτοκομικά σε συνδυασμό με φρέσκα φρούτα και ανάλατους ξηρούς καρπούς.
  • Υδατάνθρακες
    Αποτελούν την βασική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό και την κύρια τροφή του κεντρικού νευρικού συστήματος με τη μορφή της γλυκόζης. Βασικές πηγές τους είναι τα δημητριακά, τα ζυμαρικά, η πατάτα, το ρύζι, το ψωμί ολικής άλεσης, τα όσπρια, τα φρούτα, το μέλι και τα λαχανικά. Ο σωστός συνδυασμός τους κατά τα συχνά γεύματα στη διάρκεια της ημέρας βοηθάει στη διατήρηση των επιπέδων ενέργειας του εγκεφάλου μέσω της ρύθμισης της γλυκόζης. Αξίζει να αναφέρουμε οτι η κατανάλωση γλυκών και ζάχαρης δεν αποτελεί καλή επιλογή υδατάνθρακα, καθώς στερούνται θρεπτικών συστατικών. Επίσης, ό,τι περιέχει ζάχαρη μας χαρίζει παροδικά ενέργεια η οποία πολύ γρήγορα εξαντλείται με αποτέλεσμα η επιθυμία μας για φαγητό και γλυκό να είναι πιο έντονη.
  • Καλά λιπαρά
    Ο ανθρώπινος εγκέφαλος αποτελείται κατά 60% από λίπος. Γι’ αυτό τα λιπαρά της διατροφής παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο τόσο για την ανάπτυξη του εγκεφάλου όσο και για τη σωστή λειτουργία του. Τα ωφέλιμα λιπαρά είναι τα ακόρεστα λιπαρά τα ω3,ω6, τα οποία συναντάμε κυρίως στα ψάρια, πουλερικά, τους ξηρούς καρπούς, το ταχίνι και το ελαιόλαδο. Οι τροφές αυτές βοηθούν στην ελαστικότητα των τοιχωμάτων των νευρώνων και αυτό σημαίνει ότι οι πληροφορίες μεταδίδονται πιο αποτελεσματικά τόσο ενδογενώς, από τον εγκέφαλο προς το υπόλοιπο σώμα όσο και εξωγενώς, από το εξωτερικό περιβάλλον. Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται η μνήμη και η πνευματική λειτουργία.
  • Επάρκεια υγρών
    Κάθε κύτταρο του σώματός μας έχει ανάγκη από νερό, που είναι ο παράγοντας-κλειδί έτσι ώστε οι πιο βασικές λειτουργίες να γίνονται πιο αποτελεσματικά. Σχεδόν όλες οι μεταβολικές διαδικασίες στον οργανισμό μας γίνονται παρουσία νερού. Η έλλειψή του προκαλεί αφυδάτωση η οποία μπορεί να επηρεάσει ακόμα και τις διανοητικές μας ικανότητες. Επιπλέον το νερό και η καλή ενυδάτωση του οργανισμού βοηθάει στην πνευματική διαύγεια.
  • Αερόβια άσκηση
    Η καλή φυσική κατάσταση μπορεί να ενισχύσει τη μάθηση και να βελτιώσει τη μνήμη στα παιδιά, ιδιαίτερα όταν καλούνται να κάνουν μια δύσκολη εργασία ή όταν προετοιμάζονται για εξετάσεις, κυρίως κατά την περίοδο της μελέτης. Η αερόβια άσκηση ακόμα και με τη μορφή διαλείμματος από το διάβασμα, βοηθάει τον οργανισμό και τον εγκέφαλο να οξυγονώνεται καλύτερα, να χρησιμοποιεί αποδοτικότερα τις πηγές ενέργειας, χαρίζει ευεξία και έχει θετικό αντίκτυπο στις νευρωνικές διεργασίες του εγκεφάλου ειδικά κατά της διάρκεια της μελέτης.Ακόμα, βοηθάει στην παραγωγή ενδορφινών, φυσικών anti-stress ουσιών που εκκρίνονται στον εγκέφαλο.

Εγγραφείτε σήμερα κιόλας στο Lipolysis Newsletter

Δηλώστε το email σας, πατήστε το κουμπί «Εγγραφή» και θα λαμβάνεται Newsletter από την Lipolysis με πλούσια θεματολογία από επιστημονικά άρθρα των συνεργατών μας, μικρά μυστικά, οδηγίες και φυσικά μοναδικές προσφορές!

CAPTCHA
Αυτή η ερώτηση υπάρχει, για την αποφυγεί spammers.
Go to top