Γιατί είναι σημαντικό να τρώμε συχνά ;

  Στις μέρες μας, παρόλο που έχουμε τη δυνατότητα να επιλέγουμε εύκολα και γρήγορα την ποιότητα και την ποσότητα της τροφής μας, μέσα από μια μεγάλη ποικιλία που συναντάμε συνεχώς μπροστά μας, σχεδόν όπου και αν βρισκόμαστε, συχνά παραλείπουμε πολλές βασικές αρχές υγιεινών συνηθειών μια από τις οποίες είναι τα συχνά γεύματα (5-6 ημερησίως).
Τα μικρά και συχνά γεύματα(5-6 ημερησίως ανάλογα με τις ενεργειακές μας απαιτήσεις), εκτός του οτι αποτελούν μέρος μιας υγιεινής και σωστής διατροφής, είναι αποδεδειγμένο και πρακτικά πως συμβάλλουν στην απώλεια βάρους αλλά και την διατήρησή του.Οι πιο βασικοί λόγοι που γίνεται αυτό είναι:
  • Όλες οι τροφές περιέχουν θρεπτικά συστατικά τα οποία είναι απαραίτητα τόσο για την παραγωγή ενέργειας όσο και για την χρησιμότητά τους σαν δομικά συστατικά του οργανισμού.Η απορρόφηση αυτών των συστατικών(κυρίως βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων) από το πεπτικό σύστημα, καθώς και η μετέπειτα δράση τους, είναι αποδοτικότερη αν η ίδια ποσότητα τροφής μοιραστεί σε μικρότερα και συχνότερα γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας.Όσο αφορά, επίσης, το πεπτικό μας σύστημα, τα 5-6 γεύματα αυξάνουν την κινητικότητα του εντέρου, γεγονός που βοηθάει ιδιαίτερα τις περιπτώσεις δυσκοιλιότητας.
  • Ένα άλλο θετικό των συχνών γευμάτων είναι η τροφογένεση.Τροφογένεση είναι η ενέργεια που χρησιμοποιεί ο οργανισμός για την πέψη και την απορρόφηση της τροφής.Αυτή εξαρτάται από το είδος, την ποιότητα και τον όγκο του κάθε γεύματος αλλά και από την συχνότητα των γευμάτων μέσα στην ημέρα.Με τα πιο συχνά γεύματα, δηλαδή, ακόμα και τον ίδιο όγκο και είδος τροφής αν καταναλώσει κανείς η τροφογένεση είναι μεγαλύτερη και φτάνει μέχρι και το 10% των ημερήσιων αναγκών μας σε ενέργεια.Αυτός είναι ένας τρόπος που τα συχνά γεύματα συμβάλλουν στην απώλεια βάρος και κύριως λίπους.
  • Ως γνωστόν, το πιο βασικό δομικό συστατικό του οργανισμού είναι οι πρωτεϊνες.Από πρωτεϊνες αποτελούνται τα οστά, τα μαλλιά, το δέρμα, ο μυϊκός ιστός και πολλοί άλλοι ιστοί του οργανισμού, καθώς και απαραίτητα ενδιάμεσα στάδια του μεταβολισμού π.χ ένζυμα. Βασικό δομικό συστατικό των πρωτεϊνων είναι τα αμινοξέα. Κατά τη διάρκεια της ημέρας υπάρχει αυξομείωση στο σχηματισμό και τη διάσπαση πρωτεϊνών από και σε αμινοξέα αντίστοιχα. Δύο ώρες μετά το γεύμα η διάσπαση των πρωτεϊνων αρχίζει να είναι μεγαλύτερη από ό,τι ο σχηματισμός τους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την απώλεια μυϊκού ιστού και τον σχηματισμό ελεύθερων αμινοξέων τα οποία στη συνέχεια μεταφέρονται και μετατρέπονται σε λίπος στο ήπαρ.
  • Δύο ώρες μετά το γεύμα σταματάει ο μεταβολισμός της γλυκόζης. Η γλυκόζη είναι ένα μόριο (που περιέχεται σε τροφές όπως φρούτα, αμυλούχα τρόφιμα, δημητριακά, γαλακτοκομικά) που χρησιμοποιείται σαν πρώτη πηγή για παραγωγή ενέργειας σε όλα τα συστήματα του οργανισμού και κυρίως του εγκεφάλου.Συγκεκριμένα για τον εγκέφαλο αποτελεί τη βασική πηγή ενέργειας.
  • Πιο πρακτικά, μπορούμε εύκολα να παρατηρήσουμε οτι αν κατά τη διάρκεια της ημέρας έχουμε 1-2 γεύματα θα στραφούμε σε τροφές οι οποίες θα ικανοποιήσουν γρηγορότερα το αίσθημα κορεσμού και δεν είναι άλλες από τις λιπαρές τροφές.Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να προσλάβουμε περισσότερες θερμίδες από ό,τι αν ακολουθούσαμε ένα διαιτολόγιο με συχνότερα γεύματα που θα είναι και πιο ποιοτικά ως προς τα θρεπτικά τους συστατικά αλλά θα καλύπτουν και το αίσθημα της πείνας.
Επομένως, τα συχνά και ποιοτικά γεύματα κατά τη διάρκεια της ημέρας μας βοηθούν στην απώλεια βάρους, στην καλή υγεία του οργανισμού, αλλά και στην καλή ενέργεια και στην έλλειψη του αισθήματος πείνας.

Εγγραφείτε σήμερα κιόλας στο Lipolysis Newsletter

Δηλώστε το email σας, πατήστε το κουμπί «Εγγραφή» και θα λαμβάνεται Newsletter από την Lipolysis με πλούσια θεματολογία από επιστημονικά άρθρα των συνεργατών μας, μικρά μυστικά, οδηγίες και φυσικά μοναδικές προσφορές!

CAPTCHA
Αυτή η ερώτηση υπάρχει, για την αποφυγεί spammers.
Go to top